Bojanje krovova i kolnika u bijelo? Ne, evo što se onda događa kod susjeda
Bojanje krovova u bijelo i stvaranje svjetlijih boja kolnika i cesta prepoznati su kao načini odbijanja topline u urbanim područjima i pomoći u borbi protiv globalnog zagrijavanja. Međutim, nova studija pokazuje da ova tehnika geoinženjeringa neočekivano uzrokuje porast temperatura u okolnom području.
Bojanje krovova u bijelo i stvaranje svjetlijih boja kolnika i cesta prepoznati su kao načini odbijanja topline u urbanim područjima i pomoći u borbi protiv globalnog zagrijavanja. Međutim, nova studija pokazuje da ova tehnika geoinženjeringa neočekivano uzrokuje porast temperatura u okolnom području.
Znanstvenici su ranije koristili klimatske modele velikih razmjera za procjenu klimatskih utjecaja povećanja albeda (refleksivnosti) na kopnu, ali oni ne bilježe promjene u atmosferskoj cirkulaciji malih razmjera. Yu Cheng i Kaighin McColl sa Sveučilišta Harvard simulirali su lokalizirane promjene i otkrili da povećanje albeda rezultira povećanom konvekcijom na granici područja visokog albeda – slično povjetarcima koji se nalaze na mjestima gdje more susreće kopno.
Klimatska nejednakost
Njihovi rezultati, objavljeni u Geophysical Research Letters, pokazuju da je povećana konvekcija promijenila naoblaku, što je rezultiralo s manje kiše i višim temperaturama u okolnom području, negirajući hlađenje postignuto u području visokog albeda, piše The Guardian.
Istraživači ističu da bi to moglo pogoršati klimatsku nejednakost, ako bogate četvrti usvoje ovu tehniku geoinženjeringa i gurnu dodatno zagrijavanje u okolna siromašnija susjedstva. Na primjer, ako bi regija veličine Trafforda, Greater Manchester, postavila bijele ceste i krovove, tada bi pojas od 1 km oko ove regije – dom za otprilike 300.000 ljudi u urbanom području – doživio prekomjerno grijanje.