Kako Nestle, Google i druge tvrtke zarađuju prelaskom na zeleni način poslovanja
Napori korporativne održivosti ponekad se uokviruju kao djela altruizma - ali za velika poduzeća zaštita okoliša je razlog zbog kojeg to zbilja čine. Nike Inc. osmislio je način za učinkovitije tkanje, smanjujući sirovine i radno vrijeme potrebno za izradu svake tenesice. Samim time su od 2012. smanjili količine otpada za više od 3,5 milijuna kilograma. No, dobre vijesti ne prestaju s utjecajem na okoliš. Tvrtka troši manje na prijevoz, materijal…

Napori korporativne održivosti ponekad se uokviruju kao djela altruizma – ali za velika poduzeća zaštita okoliša je razlog zbog kojeg to zbilja čine.
Nike Inc. osmislio je način za učinkovitije tkanje, smanjujući sirovine i radno vrijeme potrebno za izradu svake tenesice. Samim time su od 2012. smanjili količine otpada za više od 3,5 milijuna kilograma. No, dobre vijesti ne prestaju s utjecajem na okoliš. Tvrtka troši manje na prijevoz, materijal i odlaganje otpada.
Obućarski “ekološki osvješteniji proizvod izvor je uštede troškova”, rekao je James Duffy, analitičar iz tvrtke Stifel.
A tanke plastične boce za vodu koje prodaje Nestle? Izuzetno tanak dizajn ima manje štetan utjecaj na okoliš, istovremeno smanjujući troškove povezane s pakiranjem i otpremom. Amazon.com Inc. i Walmart Inc. uložili su desetke milijuna dolara u fond koji gradi infrastrukturu za recikliranje, smanjujući naknade za odlagališta i recikliranje materijala koji bi se mogao prodati kao novi proizvod.
Tehno giganti potrošili su milijarde dolara na energiju sunca i vjetra, istovremeno smanjujući emisije stakleničkih plinova i potrošnju energije. Google, Amazon i Facebook Inc. tvrtke Alphabet Inc. sada su neki od najvećih kupaca zelene energije u Americi.
Čini se da „biti zelen“ nije samo lako nego je također i isplativo.
“Došli smo do koncepta da je poslovanje u skladu s okolišem kompromis”, rekao je Tom Murray, koji savjetuje tvrtke o smanjenju emisija u Fondu za zaštitu okoliša, uključujući Walmart, McDonald’s Corp. i Procter & Gamble Co. “Poslovne su koristi bile uvijek tu, ali sve više i više tvrtki ide za njima. “
Poslovanje na „zeleni“ način nikada nije bilo jače jer tvrtke pronalaze načine kako od manje dobiti više. Donosimo nekoliko načina na koji se možete odužiti okolišu.
Lakši letovi koštaju manje
United Airlines Holdings Inc. proizvodi svoje avione lakšima, smanjujući potrošnju goriva i troškove. Zrakoplovne tvrtke čine gotovo 2% globalnih emisija ugljika. Niti časopisi u avionu nisu pošteđeni u potrazi za nepotrebnom teretom: prelazak na lakšu zalihu papira uštedio je gotovo 300 000 američkih dolara godišnje na gorivu. United je redizajnirao avionske kupaonice, isključio kolica s pićima i okončao bescarinsku prodaju.
Zaključak: United je do sada uštedio više od dvije milijarde dolara na gorivu.
Ponovnom upotrebom ručnika štedite više od vode
Pokazalo se da jednostavno traženje od gostiju da objese ručnike da se osuše i odustanu od svakodnevnih promjena plahte može oduzeti 25% godišnjih troškova energije hotelskim operaterima. “Na ugodno iznenađenje u hotelskoj industriji, gosti su ovu mogućnost brzo prihvatili kao mali način da se uključe u očuvanje energije”, kažu u izvješću Instituta za urbana zemljišta. Clarion Partners to primjenjuje u svim svojim hotelima i otišao je korak dalje smanjenjem protoka vode kroz zahode, slavine i tuševe.
Zaključak: Rezanjem potrošnje vode Clarion hoteli uštede oko 17 250 USD godišnje.