Ovo nije samo jedan od ekološki najučinkovitijih automobila u svojoj kategoriji, već i brutalna mašina koja će vas osvojiti svojim genijalnim dizajnom!
Prilikom nabave automobila vodimo se vrlo različitim mjerilima. I dok su nekima od nas od presudne važnosti performanse automobila koji kanimo kupiti, druge će privući njegova ekološka održivost, treće pak njegova estetska dimenzija. A tu su i oni koji će se prilikom kupovine prvenstveno voditi prostranošću, udobnošću ili volumenom prtljažnika automobila o čijoj kupovini dvoje. No što ako vam kažemo da se na tržištu pojavilo vozilo koje objedinjuje sve te…

Prilikom nabave automobila vodimo se vrlo različitim mjerilima. I dok su nekima od nas od presudne važnosti performanse automobila koji kanimo kupiti, druge će privući njegova ekološka održivost, treće pak njegova estetska dimenzija. A tu su i oni koji će se prilikom kupovine prvenstveno voditi prostranošću, udobnošću ili volumenom prtljažnika automobila o čijoj kupovini dvoje. No što ako vam kažemo da se na tržištu pojavilo vozilo koje objedinjuje sve te kriterije?
Jer, ako je za vjerovati protagonistu ove priče – urbanom mladom marketingašu koji se u životu ponajprije vodi održivošću proizvoda i usluga koje kupuje – onda je novi Volkswagen ID.4 uspješni miks svih dosad nabrojenih kriterija. Toni Janjiš, voditelj Tnative studija Tportala, platforme na kojoj se nalazi Plan(et) B – naše prvo centralno mjesto u potpunosti posvećeno svim aspektima održivosti – dobio je priliku tjedan dana testirati mogućnosti prvog u potpunosti električnog Volkswagen SUV modela.
Neočekivano preobraćenje
Kako smo pisali u prošlom prilogu, Toni je u priču krenuo pomalo skeptičan. Nije bio siguran može li električni automobil pratiti njegov životni tempo u vidu svakodnevnih potreba koje uključuju prevaljivanje iznadprosječne tjedne kilometraže. Malo je reći da su se njegove sumnje, nakon što je sjeo za volan ID.4, rasplinule u najkraćem mogućem roku.
Zaključio je da uz jedno punjenje bez problema odrađuje svojih 500 kilometara tjedno i to uz minimalni trošak i maksimalnu jednostavnost postupka punjenja s obzirom na činjenicu da se zbog pametnog sustava punjenja ID.4 može efikasno i brzo puniti u bilo kojim uvjetima. Neovisno o tome je li automobil punio doma ili na nekoj od brojnih punionica, dostupnih na gotovo svakom koraku Lijepe naše, Tonijev je električni SUV za pola sata bio spreman za polijetanje.
„Volkswagen ID.4 odličan je izbor kvalitetnog, učinkovitog i ekološki neutralnog automobila. Uz jedno punjenje tjedno, bez ikakvih poteškoća s baterijom, s ovim automobilom mogu zadovoljiti sve svoje potrebe – i više od toga. Bojao sam se toga da će se po gradu užasno brzo prazniti, da ću ga stalno morati držati na punjaču i da će sve to skupa biti jako komplicirano, ali ovo je iskustvo bilo potpuno drugačije i nevjerojatno sam sretan što sam konačno spoznao sve prednosti tehnologije od koje sam do jučer još zazirao“, otkriva.
Umjetnost na cesti
No, Toni je, priznaje, i jedan od onih krajnje vizualnih ljudi koje smo spominjali na početku ove priče. Kad bira automobil, vrhunski mu je dizajn barem jednako važan koliko i ostatak kompleta. „Oduvijek sam bio takav. Osim što sve u životu mora biti funkcionalno, mora biti i lijepo te oku ugodno“, priča nam ovaj zaljubljenik u vizualnu kulturu kojeg ćete često susresti na nekom kulturnom ili modnom događaju. „ID.4 potpuno me oduševio po pitanju dizajna jer je u njemu i na njemu sve promišljeno do najmanjeg detalja. “, otkriva ovaj esteta.
„U ovom je automobilu sve jednostavno, funkcionalno i efektno prožeto najnovijim tehnološkim dostignućima“, dodaje. To, zapravo, nimalo ne čudi s obzirom na činjenicu kako se u Volkswagenu iznimno ponose upravo dizajnom poručujući da je riječ o reprezentaciji evolucije dizajna električnih automobila. Vanjski izgled ovog modela odlikuje se, tako, dosad nezabilježenom jačinom i pouzdanjem koje svojim jasnim i moćnim linijama sjajno predstavljaju kategoriju SUV modela. Osim toga, za ID.4 karakteristični su i oštri, ali čisti rubovi koji osim izgledu samom uvelike doprinose i aerodinamici automobila čija cw vrijednost iznosi svega 0.28.

„Odlučite li se za ovaj automobil, zasigurno na cesti neće izbjeći znatiželjne poglede prolaznika koji će u pravilu s htjeti s vama porazgovarati o ljepotici koju vozite. Meni se to, primjerice, dogodilo nekoliko puta“, otkriva nam Toni. „Potpuni bi me stranci zaustavljali na cesti jer ih se ID.4 vizualno toliko dojmio“, nastavlja on.
Čarolija tehnologije na dlanu
Volkswagen ID.4 pronaći ćete na tržištu u s dvije varijante opreme: Pure, snage motora od 109 do 125 kW po cijeni od 281.252 kuna i Pro snage motora 150 kW po cijeni od 345.388 kuna te posebnom sportskom izvedbom modela ID.4 GTX snage motora 220 kW po cijeni od 402.495 kuna.
Ono što je zajedničko svim modelima je zasigurno odlična tehnološki najsuvremenija oprema zahvaljujući kojoj će iskustvo vožnje ovog električnog automobila, tvrdi Toni, biti nerazmjerno kvalitetnije. „Media sustav je najbolji sustav te vrste s kojim sam se dosad u nekom automobilu susreo, a to je veliki kompliment s obzirom na to da zbog prirode posla često mijenjam automobile“, otkriva nam Toni.
Osim toga, za koncept prikaza i rukovanja ovim e-SUV modelom više vam neće biti potrebne niti fizičke tipke jer se on temelji na dvama zaslonima. Manji zaslon nalazi se ispred vozača, dok središnji – veliki infotainment ekran – ima dijagonalu do 12″ i njime se rukuje dodirom. Još jedna sjajna karakteristika ovog modela je i činjenica što se vozač alternativno može koristiti i rukovanjem govornim naredbama normalnim govorom Hello ID., koje može razumjeti brojne svakodnevne izraze i zahvaljujući online vezi posegnuti za znanjem u oblaku. Nova značajka ID. Light – svjetlosna traka ispod vjetrobranskog stakla – intuitivno podržava tu funkciju.
I kad smo već kod najnovije tehnologije, inovativni Augmented Reality Head-up zaslon povezuje svoje prikaze sa stvarnošću – navigacijske strelice za skretanje pojavljuju se, primjerice, u vidnom polju vozača na prividnoj udaljenosti od 10 metara, a navigacijski je sustav “Discover Pro” dio serijske opreme kod svih modela, baš poput online usluga We Connect Start. Važno je ovdje napomenuti i to da sustavi potpora IQ. Drive čine vožnju još opuštenijom, što se osobito odnosi na sustav Travel Assist te da su čitav softver i hardver modela ID.4 koncipirani u novoj arhitekturi, zbog čega će kupci moći nabaviti update za svoj automobil nakon kupnje.

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s Volkswagen Hrvatska.