Promjene u modnom svijetu: Evo kako vodeći brendovi smanjuju utjecaj na okoliš
Iza izloga najprestižnijih modnih trgovina naizgled se ništa nije promijenilo. Međutim, iza kulisa, nekoliko diskretnih detalja prilagođava se ekološkim ciljevima grupacija pod čijem su vlasništvu
Iza izloga najprestižnijih modnih trgovina naizgled se ništa nije promijenilo. Međutim, iza kulisa, nekoliko diskretnih detalja prilagođava se ekološkim ciljevima grupacija pod čijem su vlasništvu
Neke od vodećih modnih kuća svijeta u posljednje vrijeme sve aktivnije provode ekološke mjere kao što je smanjenje troškova energije, potrošnje vode, pa čak i rasvjete, a time i potiču druge brendove da slijede ovaj pozitivan trend u vlastitim trgovinama.
Kako bi dodatno potaknuli konkurenciju da im se pridruži u provođenju ekoloških mjera, pariška udruga Good Fashion (dio grupacije LVMH), pokrenula je izazov Green Store Challenge, čije pobjednike odabire neovisna tvrtka GreenAffair.
Izazov ima nekoliko kategorija, pa čak i one za odabir održivog namještaja – kategoriju u kojoj je pobjednik postao brend Chloe, koji je organizirao kutak uređen namještajem od 100% recikliranog drva te komadima iz antikvarijata.
‘Zaposlenici također imaju svoju ulogu. Primjerice, gleda se razvrstavanje otpada, smanjeno korištenje klima uređaja, gašenje svijetla navečer, isl’, pojasnila je za Vogue suosnivačica Paris Good Fashion-a, Isabelle Lefort.
Naglasak na ovaj segment stavio je Loewe koji održava edukacije za svoje zaposlenike kako bi ih podučili metodama smanjenja potrošnje energije. Posebno se ističe njihova trgovina na Avenue Montaigne u kojoj je ova obuka obavezna za sve prodavače.
‘LVMH sudjelovao je tako što je od 2022. više od 6000 prodavaonica grupe diljem svijeta imalo isključeno svjetlo između 22:00 i 7:00 sati, smanjilo za 1° grijanje i uskoro će 100% njih raditi samo na obnovljivu energiju. Gotovo većina opremljena je LED diodama, jer je rasvjeta u prosjeku odgovorna za polovicu naše potrošnje energije’, kaže Hélène Valade, direktorica održivog razvoja LVMH grupe.
Trgovine Kering grupe također dobivaju smjernice koje idu u tom smjeru: posebna se pažnja posvećuje otpadu, posebice onom od plastike. Nema više boca za jednokratnu upotrebu, pića se poslužuju u staklenim posudama za osoblje, kao i za kupce Guccijevih trgovina.
S druge strane, u trgovinama Saint Laurenta potrošnja energije kontrolira se u stvarnom vremenu pomoću inteligentnog sustava koji je procjenjuje i optimizira u svakom trenutku.
U Milanu, ekološki osviješteni španjolski brend EcoAlf ide korak dalje u inovacijama manje potrošnje energije, a prednjači njihov prostor otvoren 2023. u kojem se optimizira cirkulacija zraka i koristi isključivo ekološki prihvatljiv dizajn. Primjerice, zidovi su izrađeni od neiskorištenog tekstila i prekriveni ekološkom Airlite bojom koja osigurava, kao bonus, zdraviji zrak, zavjese su izrađene u 3D s recikliranom plastikom, koriste se inovativna drvena vlakna, dok geotermalna energetska instalacija služi za klimatizaciju.
Slijedeći korak je potpuno izbacivanje plastičnih vrećica i vješalica koje se slabo recikliraju (oko 10%) i naprave nekoliko tisuća tona otpada svake godine. Dio ovog ekološkog izazova jest poticanje trgovina da ih ili potpuno izbace ili zamijene prihvatljivijim opcijama.
L.M.B.