no planet b tportal
menu
Beauty & fashion

Second hand: Evo koliko vode štedite kupnjom polovnih traperica i majica kratkih rukava

(I.Ba, Foto: GAUTIER Stephane/SAGAPHOTO.COM / Alamy / Alamy / Profimedia) 5. rujna 2024. • ~3 min

Globalno, modna industrija koristi dovoljno vode da napuni 37 milijuna olimpijskih bazena godišnje.

Globalno, modna industrija koristi dovoljno vode da napuni 37 milijuna olimpijskih bazena godišnje.

Nova studija kvantificira dobro koje možemo učiniti kupnjom iz druge ruke. Kupnja samo jednog para omiljenih traperica i majice kratkih rukava uštedi ekvivalent od 20.000 standardnih boca vode, prema Oxfamu.

Analiza dobrotvorne organizacije pokazuje da je za proizvodnju pamučne majice potrebno ekvivalentno 5400 standardnih boca vode od 500 ml. To je dovoljno da zadovolji potrebe za pićem 1600 ljudi u jednom danu, prema standardima NHS-a, piše Euronews.

Za proizvodnju traperica potrebno je 16.000 boca vode – dovoljno za hidrataciju 4.750 ljudi na dan.
‘Iz ovih je statistika jasno da se davimo u modi’, kaže Oxfamova direktorica maloprodaje Lorna Fallon.

‘Budući da svijetu nedostaje slatke vode zbog klimatskih promjena, troškovi proizvodnje odjeće koji zahtijevaju dosta vode mogli bi se značajno smanjiti, ako pomiješamo svoje ormare s kupnjom iz druge ruke.’

Zašto modna industrija troši toliko vode?

Moda je žedan posao u cijelom lancu opskrbe – od uzgoja prirodnih vlakana (osobito pamuka) do bojanja tkanina i pranja odjeće.

Ukupan vodeni otisak odjeće koja se koristi u Velikoj Britaniji iznosi osam milijardi kubičnih metara godišnje, napominje Oxfam. To je dovoljno da zadovolji potrošnju vode cijele populacije Ujedinjenog Kraljevstva za dvije godine.

Globalno, modna industrija godišnje koristi 93 milijarde kubičnih metara vode – dovoljno za punjenje 37 milijuna olimpijskih bazena.

Unatoč ovom ogromnom vodenom otisku, također postoji veliki problem s transparentnošću. Velika većina (90 posto) modnih marki ne otkriva nikakve rizike povezane s vodom u svojim dokumentima, prema nedavnom izvješću neprofitne organizacije Planet Tracker.

Što je rujanska kampanja Second Hand?

Od 2019. Oxfamova Second Hand rujanska kampanja potiče ljude da produže vijek trajanja odjeće kupnjom u dobrotvornim trgovinama i doniranjem svoje odjeće.

‘Recikliranjem naše odjeće – kupnjom, nošenjem i doniranjem rabljene odjeće – možemo pomoći u smanjenju potražnje za novom odjećom,’ objašnjava Fallon. ‘A ovo bi zauzvrat moglo pomoći u smanjenju štete na našem planetu.’

Britanska TV voditeljica i glumica Cat Deeley prednjači u ovogodišnjoj kampanji i velika je zagovornica te prakse.

‘Kamo god u svijetu idem, uvijek ću pronaći dobrotvorne trgovine i lov na blago kako bih pronašla najljepše, najdraže komade’, kaže ona.

‘Sviđa mi se što u kupnji rabljenih stvari možete pronaći nešto potpuno jedinstveno, što nitko drugi nema, što možete prilagoditi i osjećati se jako dobro dok nosite, znajući da je novac otišao u dobre svrhe, a vi toj odjeći dajete drugu šansu za život.’

Dokazujući da ‘rabljeno apsolutno ne znači drugo najbolje’ (prema Deeleyjevim riječima), Oxfam će ponovno izaći na modnu pistu na Tjednu mode u Londonu 12. rujna s nekim finim omiljenim komadima, u partnerstvu s internetskim tržištem polovne robe Vinted.