no planet b tportal
menu
Living

Što mislimo o održivosti? Recikliramo otpad, a u kupovinu odlazimo sa svojom vrećicom

(I.Barišić, Foto: Robert Anic/PIXSELL ) 21. siječnja 2025. • ~2 min

Što je koncept održivosti i na koji ga način doživljavaju građani, a što ono znači za kompanije, otkriveno je u novom istraživanju MasterIndex o održivosti, a koje je provela agencija Improve u Hrvatskoj.

Što je koncept održivosti i na koji ga način doživljavaju građani, a što ono znači za kompanije, otkriveno je u novom istraživanju MasterIndex o održivosti, a koje je provela agencija Improve u Hrvatskoj.

Od aktivnosti koje se mogu vezivati uz održivost, najveća je uključenost građana u redovito odvajanje i recikliranje otpada. To čini 80 posto građana, češće stariji od 40 godina, a gotovo polovica uvijek nosi svoju vrećicu za kupovinu. Navode tu i racionalno trošenje resursa u kućanstvu te korištenje štednih žarulja.

Da održivo poslovanje pozitivno utječe na percepciju brenda ili kompanije smatra 85% ispitanika. Pod tim smatraju odnos prema zaposlenicima i zaštitu ljudskih prava, ali i uvažavanje različitosti te nediskriminaciju.

Održivost o kompaniji i brendu

Jednak broj ispitanika, 85% navodi da održivo poslovanje u određenoj mjeri utječe pozitivno na opći dojam o kompaniji, brendu, a što je rezultat kao na razini prethodne godine.

Oko četvrtine građana, pokazuje istraživanje MasterIndex, koje je za Mastercard provela agencija Improve u Hrvatskoj, u studenom prošle godine dobro je upoznata s konceptom održivosti, posebno muškarci (26%) i visokoobrazovani (28%), dok je 43% građana spremno platiti više za ekološke proizvode, a jedan posto manje ispitanih za proizvode društveno odgovornih brendova.

Istovremeno bi 45% ispitanih građana prestalo kupovati proizvode brenda koji nisu društveno odgovorni.
Prilikom kupovine 33% ispitanika odabralo bi hibridno ili električno vozilo što je pad od 8% u odnosu na prošlu godinu.

Novo istraživanje pokazalo je kako su transparentnost i fer odnosi prema kupcima, dobavljačima i zaposlenicima važniji za dvije trećine građana nego ekonomska snaga tvrtke.

Najvažniji aspekti održivosti u tvrtkama za građane su odnos prema zaposlenicima, ljudska prava, navodi se u objavljenim podacima istraživanja MasterIndex, ali i raznolikost te nediskriminacija, osobito među mladima.