Tjedan sam dana vozio prvi Volkswagen električni SUV i moram priznati da sam prilično oduševljen. Evo što me najviše iznenadilo i zašto mislim da je to automobil budućnosti!
Danas, u vrijeme kad odluke donosimo ipak nešto drugačije, osvještenije, itekako je važno što i zašto kupujemo. Za tim se principima vodimo prilikom najobičnijih svakodnevnih stvari, zašto bismo se onda prilikom neke investicije velike kao što je to nabavka novog automobila vodili za drugačijim kriterijima? Naime, mnogim kupcima već odavna nisu važni isključivo performanse modela kojeg nabavljaju. Da se razumijemo, oni su i dalje važni, ali se u obzir polako…
Danas, u vrijeme kad odluke donosimo ipak nešto drugačije, osvještenije, itekako je važno što i zašto kupujemo. Za tim se principima vodimo prilikom najobičnijih svakodnevnih stvari, zašto bismo se onda prilikom neke investicije velike kao što je to nabavka novog automobila vodili za drugačijim kriterijima?
Naime, mnogim kupcima već odavna nisu važni isključivo performanse modela kojeg nabavljaju. Da se razumijemo, oni su i dalje važni, ali se u obzir polako počinje uzimati i činjenica kolikog će automobil koji vozimo ostaviti traga u okolini u kojoj živimo. Osobito s obzirom na sve veću prijetnju koju planetu predstavljaju klimatske posljedice i sve alarmantnije slike kojima posljednjih godina svjedočimo.
Upravo to je i razlog zbog kojeg se protagonist ove priče odlučio, prije nabavke novog automobila, testirati zdraviju alternativu. Toni Janjiš, voditelj odjela iza kojeg stoji Plan(et) B, odvažio se tako uhvatiti ukoštac sa svojim predrasudama. Premda privatno i poslovno ekološki krajnje osviješten, Toni je donedavna bio skeptičan prema masovnoj upotrebi električnih vozila misleći da tehnologija još uvijek nije dovoljno razvijena za široku upotreba. Njegove predrasude, pokazuju neumoljive statistike, još uvijek dijeli značajan broj građana. A onda je dobio priliku tjedan dana voziti novi Volkswagen ID.4. Otada više ništa nije isto! Evo zašto.
Bio je to tjedan koji je Toniju promijenio život
„ID.4 je fenomenalan za gradsku vožnju. Baterija je super izdržljiva i to je ono, što me zapravo, najviše iznenadilo“, započinje priču Toni. Riječ je o prvom Volkswagen SUV modelu koje se u potpunosti pogoni elektro-motorom. „U njega stane užasno puno stvari, a putnicima je udobno neovisno o tome voze li se sprijeda ili straga. Što se dostupne tehnologije u autu tiče, sve je high-tech. Ono što ću kao golemi ovisnik o telefonu ovdje ipak prvo istaknuti je mogućnost bežičnog punjenja. I kad smo već kod telefona i auta, dostupan je i Apple CarPlay koji omogućuje da ti se ekran telefona zrcali u automobilu“, oduševljeno nastavlja Toni dodatno ističući kako je ID.4 u nevjerojatno automatiziran, što znači da se praktički sam pokreće i navigira vas kroz gradsku vožnju od trenutka kad u njega sjednete.
„Kao nekome kome je, osim performansi užasno važan i izgled automobila za čijim volanom sjedi, moram otvoreno priznati da Volkswagen ID.4 ne razočarava niti na tom planu. Osim što je super opremljen, ovaj je automobil i pravi primjer genijalno promišljenog i vrlo uspjelog dizajna koji će zadovoljiti čak i ukuse najvećih esteta“, dodaje Toni. „Ljudi su me na cesti doslovno zaustavljali da bi komentirali dizajn automobila“, priča nam kroz smijeh. Vanjski dizajn modela ID.4 karakteriziraju, naime, atletske proporcije i najsuvremeniji izgled dok je njegov jasan, skladan dizajn nadahnut prirodom i usavršen u pogledu aerodinamike – cw vrijednost iznosi svega 0,28. A njegov se izgled, kaže nam Toni, ističe tijekom noćne vožnje i to zbog karakteristične osvijetljenosti vozila. „U ovom automobilu ne možeš proći nezamijećeno.“
Automobil koji ruši predrasude
Možda nije zgorega reći i to da je Toni, potpuno će iskreno, prije nego što se upustio u ovu avanturu jednotjednog testiranja mogućnosti električnog vozila, bio vrlo skeptičan kad je u pitanju vijek trajanja njegove baterije s obzirom na to da je Toni stalno u pokretu te da dnevno prevali i više stotina kilometara – što po gradu, što loveći sastanke izvan Zagreba.
„Mogućnosti baterije u potpunosti pokrivaju sve moje svakodnevne obaveze. Osim toga, i kad se baterija nakon nekoliko stotina kilometara vožnje isprazni, danas su punionice dostupne doslovno na svakom koraku, a ID.4 bez problema možete puniti i doma jer dolazi s kablom koji jednostavno uštekate najmanje pola sata prije svoje iduće vožnje i već ste spremni za pokret“, uvjerava nas Toni prilično oduševljeno.
Pod pojmom “We Charge” marka Volkswagen, naime, kao prvi masovni proizvođač automobila nudi cjelovit paket za komforno, umreženo i održivo punjenje e-automobila bez obzira na to jeste li doma ili ste u pokretu. Na DC stanici ćete, tako, za brzo punjenje modela ID.4 s baterijom kapaciteta 77 kWh i snagom punjenja od 125 kW za punjenje trebati svega 30 minuta za narednih 320 kilometara (prema WLTP ciklusu).
Baterija koja traje
Novi Volkswagen ID.4 na našem je tržištu dostupan u dvije varijante, kad je u pitanju veličina baterija. Baterija kapaciteta 52 kWh modela tako teži 344 kilograma te se sastoji od devet modula dok se baterijski sustav kapaciteta 77 kWh sastoji od dvanaest modula i teži 493 kilograma.
Kompaktna baterija kapaciteta 52 kWh osigurava doseg do 348 kilometara (WLTP ciklus) te je povezana s dvama stupnjevima snage – jedan ima snagu od 125 kW (170 KS) i okretni moment od 310 Nm, a drugi 109 kW (148 KS) i 220 Nm. U oba stupnja snage prosječna potrošnja modela ID.4 prema WLTP ciklusu iznosi od 19,2 do 16,7 kWh na 100 km (predviđene vrijednosti).
Ako pak vaše potrebe pretpostavljaju vožnju na duljim dionicama, onda je vama namijenjena baterija kapaciteta 77 kWh koja omogućuje dosege i do 522 kilometra (WLTP ciklus). Zahvaljujući snažnom e-motoru, koji ima snagu od 150 kW (204 KS) i od kretanja nudi 310 Nm okretnog momenta, ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se u svega 8,5 sekundi.
„Osim toga“, nastavlja oduševljeno Toni, „prilikom vožnje nizbrdo baterija se sama puni što dodatno produljuje trajanje baterije. Ja sam, recimo, u nizbrdici s Učke prema unutrašnjosti Istre produljio bateriju za narednih 50 kilometara, što je nevjerojatno“, u dahu će. „Ono što zapravo želim reći, jednom kad vozač shvati kako voziti ovaj automobil, čak ni punionice nisu više toliko bitne, premda je mreža danas stvarno razgranata.“
Nova generacija koja obećava
A dodatna prednost ovog modela, koju će naročito cijeniti svi oni ekološki osviješteni potrošači koji se trude ostvariti što manji ugljični otisak, je i ta što se Volkswagen ID.4 europskim kupcima isporučuje neutralan u pogledu bilance CO2. Drugim riječima, ako svoj ID.4 napunite strujom dobivenom iz obnovljivih izvora energije, on može biti klimatski neutralan tijekom cjelokupnog razdoblja korištenja.
Upravo ova stavka ekološke prihvatljivosti automobila bila je još jedna u nizu stvari koje su oduševile Tonija, dosad uvjerenog skeptika ove tehnologije. „Ako ćemo sasvim iskreno, prije no što sam sjeo u ID.4 nisam bio suviše gorljiv zagovornik široke upotrebe električnih automobila. Smatrao sam da je riječ o tehnologiji koja još uvijek nije dovoljno razvijena za potrebe današnjeg čovjeka. Ovo je iskustvo u potpunosti promijenilo moje mišljenje“, otvoreno će Toni.
Premda ekološki osviješten, njegova je najveća bojazan bila ta, priznaje, što su baterije suviše slabe te da mreža punionica nije dovoljno razgranata. Uz sve veći broj punionica, jače baterije te mogućnost pouzdanog punjenja kod kuće, njegovim strahovima, kaže, više nema mjesta.
„Osim toga, ovo je i s ekonomske strane prilično isplativa investicija. Osim što je punjenje na većini mjesta i dalje besplatno, čak je i ondje gdje se plaća prilično jeftino. Za nekih 150 kuna može se bez problema u ovom autu prijeći 400 kilometara, što je i dalje nevjerojatan omjer cijene i kilometraže“, ističe Toni.
„Kao netko tko u prosjeku tjedno prevali između 400 i 500 kilometara, što je, uvjeren sam, dosta iznad prosjeka većine naših sugrađana, ID.4 odličan je izbor kvalitetnog, učinkovitog i ekološki neutralnog automobila. Uz jedno punjenje tjedno, bez ikakvih poteškoća baterija, s ovim automobilom mogu zadovoljiti sve svoje potrebe – i više od toga. Bojao sam se toga da će se automobil po gradu brzo prazniti, da ću ga stalno morati držati na punjaču i da će sve to skupa biti jako komplicirano, ali ovo je iskustvo bilo potpuno drugačije i nevjerojatno sam sretan što sam konačno spoznao sve prednosti tehnologije od koje sam do jučer još zazirao“, zaključuje Toni.
Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s Volkswagen Hrvatska.