Vožnja automobilom uzrokuje povećanje mikroplastike u oceanima
Nova studija je otkrila kako trošenje guma pri vožnji automobilom uzrokuje velike količine mikroplastike koja se sakuplja u svjetskim oceanima. Do sada je prevladavalo mišljenje kako mikroplastika dolazi do oceana putem rijeka, ali nova saznanja otkrivaju da mikroplastika može putovati i zrakom. Trošenje automobilskih guma pri vožnji i kočenju predstavlja veliki udio prijenosa mikroplastike zračnim putem do oceana. Istraživači iz Norveške su otkrili kako prosječna automobilska guma tijekom svog vijeka…
Nova studija je otkrila kako trošenje guma pri vožnji automobilom uzrokuje velike količine mikroplastike koja se sakuplja u svjetskim oceanima.
Do sada je prevladavalo mišljenje kako mikroplastika dolazi do oceana putem rijeka, ali nova saznanja otkrivaju da mikroplastika može putovati i zrakom. Trošenje automobilskih guma pri vožnji i kočenju predstavlja veliki udio prijenosa mikroplastike zračnim putem do oceana.
Istraživači iz Norveške su otkrili kako prosječna automobilska guma tijekom svog vijeka izgubi i do 4 kilograma svoje mase, a te čestice potom mogu dospjeti do svih kutaka planeta, čak i do polarnih područja.
Električni automobili nisu rješenje za ovaj problem zbog činjenice da su mnogi modeli teži od onih s klasičnim motorom, što dodatno troši gume pri kočenju.
Poteže se pitanje zašto se toliko pozornosti pridaje mikroplastici iz izvora poput odjeće i plastičnih predmeta, a tako malo se govori o šteti koju nanose automobili. Odgovor leži u činjenici da je ograničavanje jednostavnih plastičnih predmeta poput vrećica i slamki jednostavan i praktičan korak. S druge strane, suvremeni svijet duguje svoj razvitak korištenju automobila i kamiona te je ograničenje uporabe takvih prijevoznih sredstava teži zadatak s mnogim političkim posljedicama.
No rješenje postoji: s obzirom na to da količina mikroplastike koja se ispusti u okoliš ovisi o načinu vožnje, specifikacijama vozila i ceste, postoje određeni koraci koje možemo poduzeti da se ova pojava smanji.
Upotreba manjih i lakših vozila koja imaju gume manjeg obujma uvelike bi pomogla u rješavanju ovog problema. Također, niža ograničenja brzina na prometnicama imala bi za rezultat manje trošenje guma. A osim što bi se smanjio prijenos mikroplastike, manje trošenje automobilskih guma bi smanjilo i upotrebu fosilnih izvora koji se koriste za izradu suvremene sintetičke gume od koje se automobilske gume izrađuju.
Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima.