no planet b tportal
menu
Beauty & fashion

Znate li koja su najvažnija pitanja koja trebate postaviti prije nove kupovine odjeće?

20. listopada 2022. • ~7 min

Kao svjesni potrošač, morate sami sebi postaviti pitanja prije kupnje proizvoda. Dobivanje odgovora na ova pitanja veliki je dio svjesnog konzumerizma koji će vam pomoći uočiti greenwashing i osigurati da kupujete visokokvalitetne, održive i etične proizvode. Ova će vam pitanja također pomoći da se educirate o proizvodima koje kupujete prije nego što ih kupite. Želite biti sigurni da proizvodi koje kupujete ispunjavaju nekoliko etičkih okvira, a ti okviri stvarno ovise…

Kao svjesni potrošač, morate sami sebi postaviti pitanja prije kupnje proizvoda. Dobivanje odgovora na ova pitanja veliki je dio svjesnog konzumerizma koji će vam pomoći uočiti greenwashing i osigurati da kupujete visokokvalitetne, održive i etične proizvode.

Ova će vam pitanja također pomoći da se educirate o proizvodima koje kupujete prije nego što ih kupite. Želite biti sigurni da proizvodi koje kupujete ispunjavaju nekoliko etičkih okvira, a ti okviri stvarno ovise o vama i uvjerenjima koja su vam najvažnija. Svjesni potrošači kupuju proizvode koji pomažu u poboljšanju okoliša, ljudi i gospodarstva u cjelini.

Prije nego što započnemo s nekim pitanjima koja biste trebali postaviti prije kupnje, možda se pitate gdje pronaći odgovore na ta pitanja. Na pitanja koja želite postaviti često se može odgovoriti odlaskom na web stranicu tvrtke i čitanjem njihove stranice „O tvrtki“ ili stranice s često postavljanim pitanjima ili drugih stranica koje su posvećene njihovoj održivoj i etičkoj praksi.

Neki su brendovi iznimno transparentni u pogledu svojih procesa, čak prikazuju izvješća o zaštiti okoliša svake godine koja otkrivaju njihov utjecaj i kako se bore da ga poboljšaju. Ali možda ćete htjeti ići dalje i izravno poslati mail tvrtki sa svim pitanjima koja biste mogli imati. Možda vaše pitanje nije navedeno na njihovoj stranici ili vam je samo promaklo. Možda ćete se iznenaditi kada saznate da imaju nadolazeće planove za uvođenje održivijih ili etičkih promjena u svojoj tvrtki. U svakom slučaju, nije na odmet pitati! A ovo su najvažnija pitanja koja svi trebamo postaviti samima sebi prije novog pohoda u obnovu garderobe.

Gdje se proizvodi i otprema ovaj proizvod?

Gdje je proizvod proizveden i otpremljen važno je pitanje koje treba postaviti kao svjesni potrošač. Što je proizvod dalje od vas, to veću udaljenost treba prijeći, a to povećava ugljični otisak vaše narudžbe. Pokušajte se usredotočiti na kupnju proizvoda koji su u vašoj blizini kako biste smanjili emisije ugljičnog dioksida (ovo također pomaže u promicanju više lokalnih tvrtki) i kada kupujete online, kupujte proizvode koji ne moraju putovati na velike udaljenosti da bi došli do vas.

Od kojih materijala je proizvod napravljen?

Kao svjesni potrošač, ovo je sjajno pitanje za razmatranje jer su materijali od kojih je proizvod izrađen jedna od najvažnijih stvari koje treba znati prije kupnje proizvoda. Potražite proizvode izrađene od prirodnih materijala koji su biorazgradivi, kao što su drvo, bambus, pamuk, konoplja i pluto ili visokokvalitetne i izdržljive materijale kao što su nehrđajući čelik, staklo i silikon koji su nevjerojatno dugotrajni (ako se pravilno održavaju). Što se tiče odjeće, tražite eko-materijale koji su prirodni, a ne sintetički. Prirodni materijali mogu biti organski pamuk, bambus, konoplja, lan ili (etički ubrani) materijali životinjskog podrijetla poput vune. Klonite se brendova brze mode i umjesto toga kupujte kod brendova spore mode!

Gdje ide proizvod na kraju svog životnog ciklusa?

Određivanje vrsta materijala korištenih za proizvodnju proizvoda jedno je od najvažnijih pitanja koje treba postaviti kao svjesni potrošač. To je zato što materijali proizvoda određuju kamo taj proizvod ide na kraju svog životnog ciklusa. Prirodni materijali, kao što je gore spomenuto, lako se biološki razgrađuju, ali sintetička vlakna ne. Zato, kao svjesni potrošač, trebali biste težiti materijalima koji se brzo razgrađuju i ne štete okolišu. Određeni proizvodi također se mogu popraviti, promijeniti namjenu ili preraditi u nešto novo umjesto da se bace u smeće. Kada se radi o rješavanju proizvoda ili razmišljanju o kraju životnog vijeka prije kupnje proizvoda, trebali biste razmotriti ova pažljiva pitanja.

  • Hoće li istrunuti? (degradirati)
  • Može li se ovo ponovno upotrijebiti ili prenamijeniti?
  • Može li se ovo reciklirati?
  • Može li se popraviti?
  • Koju vrstu ambalažnog materijala tvrtka koristi?

Tvrtka koja koristi plastične materijale za pakiranje kao što su pjenasta plastika ili plastične vrećice ne pomaže u krizi plastike. Kao svjesni potrošač, kupujte samo od robnih marki koje koriste ambalažu koja se može kompostirati, koja je biorazgradiva, višekratna ili se, u najmanju ruku, može reciklirati. Imajte ovo na umu kada kupujete nove proizvode u trgovinama i online, kao i kada jedete u restoranima brze hrane!

Nadoknađuje li tvrtka svoj ugljični otisak?

Još jedan svjestan način da smanjite svoj ugljični otisak u vezi s kupnjom je pronaći tvrtku koja kompenzira emisije ugljika. Postoje mnoge marke koje sade drveće kako bi to postigle. Tvrtke to u osnovi čine kako bi nadoknadile onečišćenje koje su stvorile proizvodnjom i distribucijom svojih proizvoda. Razmislite o tome za svaku kupnju koju morate obaviti, ne samo za eko proizvode. To rade mnoge održive marke, ali i neke automobilske i zrakoplovne tvrtke. Samo malo istražite prije donošenja odluke.

Podržava li brend neki cilj?

Postoje neki prilično nevjerojatni bendovi i tvrtke koje podržavaju različite vrste razloga. Ako postoji dobrotvorna organizacija koja vam je važna, velike su šanse da ćete pronaći tvrtku koja prodaje proizvode, ali koja također donira dio dobiti dobrotvornoj organizaciji. Možete pronaći puno svjesnih robnih marki koje podržavaju ekološke ciljeve. Postoje tvrtke koje sade drveće kao što je tentree, ili koje pomažu u održavanju oceana čistima kao što je Mother Earth ili robne marke koje podržavaju različite ciljeve kao što je Conscious Step. Također možete pronaći tvrtke koje doniraju općenitijim zakladama za zaštitu okoliša kao što je 1% za Planet. To znači da tvrtka donira 1% svojih prihoda neprofitnim organizacijama za zaštitu okoliša.

Hoćete li često koristiti proizvod?

Jedno od posljednjih i vjerojatno najvažnijih pitanja koje si morate postaviti prije kupnje proizvoda jest hoću li od ovoga imati puno koristi? Veliki faktor rasipanja je kupnja proizvoda koje nikada ne koristite ili koje koristite toliko malo da se kupnja vjerojatno ne isplati. Ako je to slučaj, onda se radi o nečemu što vam nije trebalo, što za posljedicu ima gubitak resursa, a dodatno i gubitak vašeg novca. Često je, ovisno o predmetu, bolje odlučiti se posuditi nešto od prijatelja ili obitelji nego kupiti nešto potpuno novo za sebe.

Mogu li kupiti ovaj komad u second handu?

Kupnja rabljenih stvari uvijek je najbolja opcija kada se radi o kupnji nečega za sebe, uz iznimke naravno. Dakle, jedna stvar koju uvijek želite pitati prije nego nešto kupite je – mogu li dobiti ovo rabljeno? Kupnja stvari u lokalnim dućanima rabljene robe ili od ljudi u vašem području održava protok novca u vašoj zajednici, smanjuje otpad i štedi vaš novac. Kako biste bili svjesniji potrošač, otvorite svoj um kupnji sve više rabljenih stvari, poput namještaja i odjeće.

Kao što vidite, svjesni potrošači kupuju proizvode koji pomažu okolišu, ljudima i gospodarstvu. Svjestan konzumerizam važan je za održivost, a mi kao kupci, imamo moć stvoriti promjene za bolju budućnost, sve kroz svoje kupovne navike.


Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima.