no planet b tportal
menu
Sustainable planet

Vodeće svjetske kompanije progovaraju o važnosti održivog poslovanja

Lucija Barkić, Foto: Pixsell 10. listopada 2024. • ~3 min

Na konferenciju povodom globalnog Izvještaja o stanju planeta 2024. godine, održanu u četvrtak u organizaciji WWF Adrije s ciljem osvještavanja opće javnosti, ali i poticanja predstavnika vlasti, političara i poslovnih struktura na hitno djelovanje po pitanju zaštite prirode, odazvali su se predstavnici vodećih svjetskih korporacija

Na konferenciju povodom globalnog Izvještaja o stanju planeta 2024. godine, održanu u četvrtak u organizaciji WWF Adrije s ciljem osvještavanja opće javnosti, ali i poticanja predstavnika vlasti, političara i poslovnih struktura na hitno djelovanje po pitanju zaštite prirode, odazvali su se predstavnici vodećih svjetskih korporacija

Petra Boić Petrač, direktorica komunikacija te korporativnih i individualnih donacija u WWF Adriji, započela je drugi dio ove konferencije prezentirajući ključne elemente i rješenja održivog poslovanja.

Posao ovisi o prirodi

Već na samom početku Boić Petrač naglasila je da 55 posto globalnog BDP-a, ili 58 trilijuna dolara, ovisi o prirodi, a rizici povezani s promjenama u njoj uzastopno se povećavaju.

‘Između 1980. godine i 2022. godine ekstremni vremenski i klimatski uvjeti‘, kazala je Boić Petrač, ‘prouzročili su velike ekonomske gubitke imovine’ te se procjenjuju na 650 milijardi eura samo u državama članicama Europske unije, od čega 59,4 milijarde eura gubitaka iz 2021. godine i 52,3 milijarde eura iz 2022. godine.

‘Do 2030. godine kolaps bitnih eko usluga, poput oprašivanja, ribarstva i proizvodnje drva, mogao bi srezati globalni BDP za 2,7 trilijuna dolara’, kazala je Boić Petrač.

Hrvatske kompanije sudjeluju u zelenoj tranziciji

‘Oko 40 posto naših proizvoda je održivo, a surađujemo s WWF-om i ribarskim društvom iz Komiže, pa su tako, bez obzira na veće cijene, naši proizvodi domaći i održivi’, kazala je Tea Pestotnik Prebeg, direktorica Sektora kvalitete i održivosti u Valamaru.

‘Tvrtke moraju poći od toga što negativni učinci klimatskih promjena znače za njihov poslovni model. S obzirom na to da smo u poljoprivredi, vidimo što kako se sušna razdoblja odražavaju na naše poslovanje. Održivost je jedna od naših šest temeljnih vrijednosti, stoga vodimo brigu u području energetike, zbrinjavanja otpada i poboljšanja nutritivnih profila naših proizvoda (manje soli, manje šećera)’, kazala je Nataša Mikuš Žigman, direktorica sektora Poslovna održivost i zelena transformacija u Podravci.

‘Postavili smo si ambiciozne ciljeve, a primarnu održivost vidimo kroz digitalnu uključivost, resursnu učinkovitost i zaštitu okoliša. Već skoro četiri godine smo 100 posto na električnoj energiji iz obnovljivih izvora, a odlučili smo do 2030. godine za 55 posto smanjiti emisije stakleničkih plinova u lancu vrijednosti u usporedbi s 2020. godinom. Pri tome smo samo u 2023. godini smanjili emisije CO2 za tri posto što je smanjenje od 210 tonad, dok smo količinu recikliranog otpada povećali za 41 posto’, kazao je Igor Vukasović, direktor Korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma.

Koordinatorica za ESG u Erste banci, Anica Petričević, istakla je da uloga Erste banke leži u preusmjeravanju novčanih sredstava ‘za održive aktivnosti’, dodajući da ‘obraćamo pažnju i na klijente koje financiramo i načine na koje oni posluju’.

Direktorica HR PSOR-a Mirjana Matešić kazala je da surađuju ‘sa svim ovim kompanijama i znamo što rade, a rade puno više od onoga što su sada uspjeli uopće reći i prezentirati. Međutim, kako bi se stvari pokrenule prema stvarnim promjenama, moramo svi sudjelovati. Ne postoji jasna politička poruka da je to put kojim treba ići jer kompanije globalno imaju financijska sredstva za zeleno i održivo poslovanje, samo što se ne odlučuju za njega’.