no planet b tportal
menu
Living

Nakon Venecije i Barcelone, još jedan grad se obračunava s kruzerima

(I.Barišić/The Guardian, foto: Profimedia) 17. lipnja 2024. • ~3 min

Glavni grad Aljaske Juenau ograničit će broj putnika s kruzera koji dolaze u luku jer su zabrinuti zbog rastućeg utjecaja turizma, ali vodeći kritičar industrije kaže kako su potrebne dodatne mjere za zaštitu kvalitete života stanovnika

Glavni grad Aljaske Juenau ograničit će broj putnika s kruzera koji dolaze u luku jer su zabrinuti zbog rastućeg utjecaja turizma, ali vodeći kritičar industrije kaže kako su potrebne dodatne mjere za zaštitu kvalitete života stanovnika

Smješten na kanalu Gastineau u južnoj Aljasci, Juneau ima populaciju od 32 000 i prošle je godine primio rekordnih 1,65 milijuna putnika s brodova za krstarenje što je povećanje od 23% u odnosu na prethodni rekord.

Nastojeći uravnotežiti ekonomske koristi s učincima velikog broja posjetitelja, grad je prošlog tjedna postigao sporazum s međunarodnom udrugom Cruise Lines na Aljasci koji će ograničiti dnevne dolaske putnika na krstarenjima na 16.000 od nedjelje do petka i na 12.000 subotom, piše The Guardian.

‘Stav grada je da nemamo prostora za rast krstarenja s našom trenutnom infrastrukturom i dogovorili smo dnevna ograničenja broja putnika kako bismo smanjili naše najprometnije dane’, rekla je Alexandra Pierce, voditeljica turizma u Juneauu.

Dodala je kako je cilj sporazuma zadržati broj putnika na kruzerima otprilike stabilnim dok grad radi na poboljšanju infrastrukture.

‘Kruzerski turizam važan je za naše lokalno i regionalno gospodarstvo i moramo biti dobri susjedi, a istovremeno pronaći ravnotežu između zabrinutih stanovnika i lokalnih sredstava za život koji ovise o industriji posjetitelja’, rekla je Pierce.

Vrijeme zlatne groznice

Nekadašnji grad u vrijeme zlatne groznice, smješten u blizini impozantnog ledenjaka, usred bujne prašume, visokih planina i uz netaknuti vodeni put koji je dom grbavim kitovima, Juneau je postao najpopularnija luka na Aljasci za krstarenje. Sezona krstarenja ondje traje 22 tjedna.

Jennifer Graylock / PA Images / Profimedia

Karla Hart, stanovnica je Juneaua i dugogodišnja kritičarka industrije krstarenja koju brine i novi sporazum. Ona podupire prijedlog lokalnog referenduma za ‘subote bez brodova’, politiku koja bi spriječila zaustavljanje kruzera s više od 250 putnika u Juneauu jedan dan u tjednu.

‘Naša inicijativa za glasovanje zapravo teži pružanju neke zaštite kvalitete života za zajednicu koju možemo opipljivo vidjeti i osjetiti jedan dan u tjednu tako što nemamo kruzere u našoj luci’, rekla je.

Industrija krstarenja

Industrija krstarenja doživljava procvat nakon pandemije, a brodovi postaju sve veći. Neka plovila sada mogu prevesti blizu 6000 putnika, a upućeni kažu da je industrija još uvijek daleko od dostizanja granica veličine koju mogu postići.

U siječnju je porinut najveći kruzer na svijetu do sada, Icon of the Seas. Uzdiže se na 20 paluba iznad razine mora, nosi više od 7000 putnika i članova posade i ima najveći svjetski vodeni park na brodu.

Juneau nije jedini grad zabrinut zbog sve većeg društvenog i ekološkog utjecaja brodova za krstarenje. Godine 2021. Venecija im je potpuno zabranila pristup gradskoj laguni, dok je Barcelona ograničila pristup, a Amsterdam je uveo dnevnu taksu za putnike.